5/10/2014

Zdrowy lunch!

Nie wiem jakie są wasze upodobania żywieniowe, ale ja ostatnio jestem dość fit, więc staram się jeść zdrowo.
 Główną zasada której się trzymam to nie jem po 18, iiiiiiii o dziwo udaje mi się! Pierwsze kilka dni było najtrudniejszych, ale dla chcącego nic trudnego! Oczywiście zdarzają się wyjątki w weekend, ale staram się to kontrolować. Jeśli jestem baaardzo głodna, no to jakieś jabłko ;)
Co jeszcze, hmmm staram się jeść w miarę zdrowo i używam kilku zamienników jak np. wafle ryżowe, czy serek zamiast masła.

Jednak chciałam dziś napisać o lunchu! Zazwyczaj kupujemy w sklepie po drodze, albo w szkole/ pracy jakieś pączki, batony,  słodkie bułki. A wiecie jak ławo można przygotować sobie coś zdrowego w domu?!

Oto kilka propozycji:

1) Warzywa - ja w szkole lubię sobie pochrupać marchewkę, ale koleżanki z klasy przynoszą wszystko m.in. ogórki, rzodkiewkę, paprykę, pomidorki; więc do wyboru do koloru! P.S. wiecie że marchew ma tylko 12 kcal!



2) Jogurt + owoce/musli- w drodze do szkoły kupcie jogurt naturalny a w domku zapakujcie plasterki banana, jabłka, mandarynki, a już niedługo TRUSKAWKI lub musli :) ! Dodajcie te pyszności na przerwie do jogurtu! Będzie pyszne! Na przykład jogurt + pół banana to 202 kcal :)






3) Suszone owoce i warzywa- na półkach aż kipi od różnych propozycji. Może suszone śliwki, morele, owoce goi, żurawina, daktyle, jabłka, banany, winogrona, a nawet kawałki BURAKA?

garść suszonych bananów to 108 kcal
garść suszonych moreli to 256 kcal (TO MOJE ULUBIONE! :D- a takie kaloryczne :( )
garść suszonej żurawiny 128 kcal


Follow  INSTAGRAM / FACEBOOK 





4) A może bardzo zdrowa i mało kaloryczna kanapka?! Kanapka z białym serkiem do smarowania z 5 plasterkami ogórka oraz z chlebem chrupkim żytnim ma tylko 66 kcal!!







A tak żeby odechciało wam się jeść tłustych niezdrowych przekąsek to :
Snicers- 260 kcal
pączek- 300 kcal
drożdżówka z makiem- 325 kcal
kawałek ciasta z owocami- 460 kcal !
drożdżówka z budyniem- 296 kcal
drożdżówka z serem- 307 kcal


Coraz więcej czasu poświęcam zdrowemu odżywianiu się. Mam kilka pomysłów na posty. Co myślicie o takich tematach? :)
Pozdrawiam- Mika!

13 komentarzy:

  1. Trzymam kciuki abyś wytrzymała jak najdłużej :)

    www.daariaaa.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takiej diecie "fit" to ja długo nie pociągnęłam :) Wiadomo jak to jest jeszcze na imprezkę się gdzieś idzie i się widzi jakieś pyszności to aż trudno się oprzeć ;)
    http://autografy-patrycji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowe, smaczne a nawet pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy10/5/14 19:10

    Ja majątek wydaje na jedzenie w sklepiku i to prawda kalorie lecą! Czas przejść na dietę, ale to czasochłonne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w cale nie jest czasochłonne! Hmmm może ułożę dietę na tydzień, nie jakąś specjalistyczną, ale pod względem kalorii ile jest nam potrzebne danego dnia !

      Usuń
  5. Uwielbiam takie ciekawe i zdrowe jedzonko. Dzięki za dawkę pomysłów :)
    http://paulijaszyje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, a ja wciąż się zabieram do tego by być fit i wciąż jakies pokusy na drodze mi stają :( hehe żebym miała czas na przygotowywanie zdrowego jedzenia, ale jak czasem pracuję do 12 godzin to nie ma nawet jak :/ jednak ostatnio pokroiłam sobie marchew do pracy, kupiłam jogurt i gruszkę, zamiast batonika i droźdzówki, to już jest mały sukces :) hehe pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Gratuluje! u mnie dziś wafle ryżowe + serek biały do kanapek! jest zdrowo i smacznie! :)

      Usuń
  7. Wszystko to można zjeść oczami a przy tym jest to zdrowe i pożywne. :-)
    Uwielbiam takie jedzonko!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. I love your healthy meal ideas! So many great choices! I try my best to eat healthy but the unhealthy choices are always so easily available

    Rebecca
    www.winnipegstyle.ca

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł świetny! Pisz jak najwięcej na ten temat. Co do jogurtów to nie miałam zielonego pojęcia, że można je sobie tak urozmaicić, na pewno wypróbuję, i postaram się wziąć za siebie. Bo ostatnio niestety mi przybyło dodatkowych kilogramów.
    Pozdrawiam. Magda z http://zderzeniezrzeczywistoscia.blogspot.com/
    Będę tu wpadać i wdrażać w życie Twoje nawyki :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że Ci się podoba!!! A ja zmotywuje się do pisania jak najwięcej postów tej tematyce :) Następny planuję na niedzielę więc zapraszam!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny post ! ♥ więcej takich ♥

    OdpowiedzUsuń

Jesteśmy ciekawe twojej opinii i zdania na tematem tego posta! Dziękujemy za komentarze i obserwacje bloga <3